Eckartcollege (TEST

NASK MC2

Gaat het tempo van natuur- en scheikunde je net wat te snel? In dit hulpuur nemen we de tijd om stof te herhalen, opgaven uit te leggen en jouw vragen te beantwoorden. Gericht op rust en overzicht.

Leerdoelen:
– Je herhaalt de belangrijkste onderdelen van de lesstof.
– Je leert methodes om opgaven systematisch op te lossen.
– Je krijgt individuele begeleiding bij lastige onderwerpen.
– Je ontwikkelt zelfvertrouwen in NASK.

NASK MC3

Loop je vast bij natuurkunde of scheikunde? In dit uur krijg je extra uitleg en begeleiding bij opgaven. We kijken samen hoe je een slimme aanpak kiest en zorgen dat jij weer overzicht krijgt.

Leerdoelen:
– Je herhaalt belangrijke concepten van natuurkunde en scheikunde.
– Je leert strategieën om opgaven gestructureerd aan te pakken.
– Je krijgt hulp bij onderwerpen die jij lastig vindt.
– Je ontwikkelt inzicht en vertrouwen in je eigen kunnen.

DUITS

Loop je vast bij Duits of wil je hiaten uit klas 2 wegwerken? In dit uur herhalen we grammatica en woordenschat uit Neue Kontakte en werken we aan een goede uitspraak. Je oefent om in het Duits over jezelf, school, familie en vrije tijd te vertellen.

Leerdoelen:
– Je herhaalt en verstevigt de grammatica en woordenschat uit klas 2.
– Je werkt actief aan een duidelijke en natuurlijke Duitse uitspraak.
– Je oefent in praktische situaties: jezelf voorstellen, praten over familie, school, hobby’s en vrije tijd. 
– Je ontwikkelt zelfvertrouwen om je in het Duits uit te drukken.

ENGELS

Vind je Engels soms lastig of wil je gewoon wat extra oefenen? In dit hulpuur krijg je hulp bij grammatica, woordenschat en vaardigheden zoals lezen, luisteren en schrijven. Gericht op wat jij nodig hebt.

Leerdoelen:
– Je herhaalt belangrijke onderdelen van de Engelse taal.
– Je oefent met het toepassen van grammatica en woordenschat.
– Je krijgt extra uitleg over lees- en luisterstrategieën.
– Je bouwt vertrouwen op in het gebruik van Engels.

WISKUNDE

Heb je moeite met wiskunde of wil je juist versnellen? In dit uur krijg je extra hulp of ga je verder met uitdagende opdrachten. De docent kijkt wie ondersteuning nodig heeft en wie klaar is voor een stapje extra.

Leerdoelen:
– Je herhaalt en oefent wiskundige vaardigheden.
– Je leert hoe je lastige opgaven slim aanpakt.
– Je ontdekt of je klaar bent voor versnellen.
– Je ontwikkelt zelfvertrouwen en wiskundig inzicht.